Η πρώτη σκέψη που μου πέρασε από το μυαλό, μόλις κάποιος συνάδελφος άλλης ειδικότητας μου ανακοίνωσε ότι η Βιολογία έπαιζε στις ειδήσεις, ήταν ότι δεν θα είναι για καλό. Και δυστυχώς είχα δίκιο.
Παρόλο που άκουσα από διάφορους τι έγινε, αποφάσισα να το ψάξω και λίγο μόνος μου. Άνοιξα τον υπολογιστή, μπήκα στο google και voilà. Στο http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/viologia/a-gymnasiou.html υπάρχει αναρτημένο το υλικό που διδάσκεται για πρώτη φορά φέτος στα παιδιά της Α΄ Γυμνασίου στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας. Κάτω από τον τίτλο "Θεματική Ενότητα 4: Η Αναπαραγωγή στον Άνθρωπο" βρίσκει κανείς φύλλα εργασίας, οδηγίες προς εκπαιδευτικούς και άλλο υλικό. Καταρχάς, ικανοποιήθηκα που το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης θα αρχίσει πλέον να διδάσκεται από την Α' Γυμνασίου αντί από την Γ' που διδασκόταν μέχρι σήμερα αλλά μετά άνοιξα το αρχείο το οποίο στον κατάλογο είχε τίτλο "4δ Φύλλα Εργασίας: Η αναπαραγωγή στον άνθρωπο (4ο Δίωρο)". Μπορείτε να το δείτε εδώ. Πιο κάτω παραθέτω ένα κομμάτι:
Προσπερνώ την πρώτη παράγραφο παρόλο που δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο κάποιος/α δεν μπορεί να εκφράσει την αγάπη, την αφοσίωσή και την υπευθυνότητά του/ης προς τον συμβίο/α του/ης και εκτός γάμου. Η δεύτερη παράγραφος ήταν αυτή που με προβλημάτισε περισσότερο. Διαβάζοντάς την ο μαθητής συνειδητοποιεί ότι η σεξουαλική πράξη εκτός γάμου είναι "μια εγωιστική, ατομική και στιγμιαία ικανοποίηση"!!! Ατομική δεν είναι σίγουρα. Συμμετέχουν τουλάχιστον δύο άτομα. Ούτε στιγμιαία αν γίνει σωστά. Εγωιστική; Δεν ξέρω. Μπορεί κάτω από προϋποθέσεις...
Και στο κάτω κάτω της γραφής προς τι αυτή η προπαγάνδα υπέρ του γάμου; Και τι γίνεται με τα άτομα που δεν θα παντρευτούν ποτέ λόγω διαφορετικότητας; Άλλο η Βιοηθική και άλλο να ασχολούμαστε με πουριτανισμούς και ηθικολογίες. Αυτά ας τα αφήσουμε στους ειδικούς επί του θέματος. Δεν είναι τυχαίο που αντέδρασαν ο Κυπριακός Σύνδεσμος Οικογενειακού Προγραμματισμού, το Μεσογειακό Ινστιτούτο Μελετών Κοινωνικού Φύλου, η accept – ΛΟΑΤ Κύπρου και το Συμβούλιο Νεολαίας Κύπρου. Αυτοί οι φορείς έγραψαν μια επιστολή στον Υπουργό Παιδείας, την οποία μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ, ζητώντας εξηγήσεις και συνάντηση με τον Υπουργό για να του την πουν!
Όταν κάποιος εκνευριστεί του φταίνε όλα. Μήπως και η επιλογή της ερωτικής στάσης στην πιο πάνω εικόνα έχει αλλότριους στόχους; Γιατί επιλέγηκε η λεγόμενη "ιεραποστολική στάση" την οποία προπαγάνδιζαν οι ιεραπόστολοι στους ιθαγενείς που προσηλύτιζαν ως τη μόνη σεξουαλική στάση που είναι αποδεκτή από το Θεό; Και γιατί επιλέγηκε μία στάση στην οποία η γυναίκα βρίσκεται κάτω από τον άντρα; Τυχαίο;
Μετανιώνοντας για τις κακές σκέψεις που περνούσαν από το μυαλό μου, άνοιξα ακόμα λίγα αρχεία του καταλόγου και ήταν ΟΚ. Προχώρησα ανοίγοντας το τελευταίο αρχείο με τίτλο: "Αναπαραγωγή (4ο Δίωρο) - Διευκρινήσεις προς Εκπαιδευτικούς & Γονείς" (βρείτε το εδώ). Εκεί πείστηκα πλέον ότι υπάρχει πρόβλημα. Διαβάστε και μόνοι σας:
Παρέμβαση έκανε και η Επίτροπος για τα Δικαιώματα του Παιδιού κα Λήδα Κουρσουμπά με επιστολή της στον Υπουργό Παιδείας (που μπορείτε να διαβάσετε εδώ) εκφράζοντας τον έντονο προβληματισμό της για το περιεχόμενο του πιο πάνω εκπαιδευτικού υλικού. Σύμφωνα με την κα Κουρσουμπά: "τα παιδιά έχουν δικαίωμα να έχουν πρόσβαση σε μια πολύπλευρη και εύκολα κατανοητή πληροφόρηση αναφορικά με τα σεξουαλικά και αναπαραγωγικά θέματα που θα τους επιτρέπει να νιώθουν άνετα με τον εαυτό τους, το σώμα τους και την σεξουαλικότητά τους". Η Επίτροπος τονίζει, επίσης, ότι οι δραστηριότητες που βρίσκονται στο εν λόγω υλικό είναι πιθανό να οδηγήσουν τα παιδιά σε επιλογές βάσει ενοχών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σύνδεσμος Βιολόγων έκανε δηλώσεις χαρακτηρίζοντας το υλικό πολύ καλό και παροτρύνοντάς μας να μην το βλέπουμε αποσπασματικά (δείτε το εδώ). Αυτογκόλ αυτού του είδους δίνουν όπλα στους ανταγωνιστές του κλάδου αγαπητοί συνάδελφοι του Συνδέσμου. Μετά θα φέρει ο φούρνος την πυρράν.
Πολύ ωραίο και απολαυστικό όπως πάντα είναι και το άρθρο της συμπαθούς Ρένας Χόπλαρου της οποίας δηλώνω φαν. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. Θα παραθέσω μόνο ένα μικρό κομμάτι με το οποίο θα κλείσω αυτή την "στου κουφού την πόρτα" ανάρτηση.
"Σε ποια πραγματικότητα ζουν οι συγγραφείς; Σε μια πραγματικότητα χωρίς διαζύγια; Μόνο με ευτυχείς ετερόφυλους που κάνουν χαρούμενοι σεξ; Πριν τη σεξουαλική χειραφέτηση των γυναικών (και των αντρών); Σε μια πραγματικότητα που παραπέμπει στις μικροαστικές αξίες της δεκαετίας του ’50; Στην μπουσική Αμερική; Στη βικτωριανή Αγγλία; Στο ηθικοπλαστικό σύμπαν της Χούντας του ‘73; Στο χομεϊνισμό;"
Παρόλο που άκουσα από διάφορους τι έγινε, αποφάσισα να το ψάξω και λίγο μόνος μου. Άνοιξα τον υπολογιστή, μπήκα στο google και voilà. Στο http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/viologia/a-gymnasiou.html υπάρχει αναρτημένο το υλικό που διδάσκεται για πρώτη φορά φέτος στα παιδιά της Α΄ Γυμνασίου στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας. Κάτω από τον τίτλο "Θεματική Ενότητα 4: Η Αναπαραγωγή στον Άνθρωπο" βρίσκει κανείς φύλλα εργασίας, οδηγίες προς εκπαιδευτικούς και άλλο υλικό. Καταρχάς, ικανοποιήθηκα που το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης θα αρχίσει πλέον να διδάσκεται από την Α' Γυμνασίου αντί από την Γ' που διδασκόταν μέχρι σήμερα αλλά μετά άνοιξα το αρχείο το οποίο στον κατάλογο είχε τίτλο "4δ Φύλλα Εργασίας: Η αναπαραγωγή στον άνθρωπο (4ο Δίωρο)". Μπορείτε να το δείτε εδώ. Πιο κάτω παραθέτω ένα κομμάτι:
Προσπερνώ την πρώτη παράγραφο παρόλο που δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο κάποιος/α δεν μπορεί να εκφράσει την αγάπη, την αφοσίωσή και την υπευθυνότητά του/ης προς τον συμβίο/α του/ης και εκτός γάμου. Η δεύτερη παράγραφος ήταν αυτή που με προβλημάτισε περισσότερο. Διαβάζοντάς την ο μαθητής συνειδητοποιεί ότι η σεξουαλική πράξη εκτός γάμου είναι "μια εγωιστική, ατομική και στιγμιαία ικανοποίηση"!!! Ατομική δεν είναι σίγουρα. Συμμετέχουν τουλάχιστον δύο άτομα. Ούτε στιγμιαία αν γίνει σωστά. Εγωιστική; Δεν ξέρω. Μπορεί κάτω από προϋποθέσεις...
Και στο κάτω κάτω της γραφής προς τι αυτή η προπαγάνδα υπέρ του γάμου; Και τι γίνεται με τα άτομα που δεν θα παντρευτούν ποτέ λόγω διαφορετικότητας; Άλλο η Βιοηθική και άλλο να ασχολούμαστε με πουριτανισμούς και ηθικολογίες. Αυτά ας τα αφήσουμε στους ειδικούς επί του θέματος. Δεν είναι τυχαίο που αντέδρασαν ο Κυπριακός Σύνδεσμος Οικογενειακού Προγραμματισμού, το Μεσογειακό Ινστιτούτο Μελετών Κοινωνικού Φύλου, η accept – ΛΟΑΤ Κύπρου και το Συμβούλιο Νεολαίας Κύπρου. Αυτοί οι φορείς έγραψαν μια επιστολή στον Υπουργό Παιδείας, την οποία μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ, ζητώντας εξηγήσεις και συνάντηση με τον Υπουργό για να του την πουν!
Όταν κάποιος εκνευριστεί του φταίνε όλα. Μήπως και η επιλογή της ερωτικής στάσης στην πιο πάνω εικόνα έχει αλλότριους στόχους; Γιατί επιλέγηκε η λεγόμενη "ιεραποστολική στάση" την οποία προπαγάνδιζαν οι ιεραπόστολοι στους ιθαγενείς που προσηλύτιζαν ως τη μόνη σεξουαλική στάση που είναι αποδεκτή από το Θεό; Και γιατί επιλέγηκε μία στάση στην οποία η γυναίκα βρίσκεται κάτω από τον άντρα; Τυχαίο;
Μετανιώνοντας για τις κακές σκέψεις που περνούσαν από το μυαλό μου, άνοιξα ακόμα λίγα αρχεία του καταλόγου και ήταν ΟΚ. Προχώρησα ανοίγοντας το τελευταίο αρχείο με τίτλο: "Αναπαραγωγή (4ο Δίωρο) - Διευκρινήσεις προς Εκπαιδευτικούς & Γονείς" (βρείτε το εδώ). Εκεί πείστηκα πλέον ότι υπάρχει πρόβλημα. Διαβάστε και μόνοι σας:
Παρέμβαση έκανε και η Επίτροπος για τα Δικαιώματα του Παιδιού κα Λήδα Κουρσουμπά με επιστολή της στον Υπουργό Παιδείας (που μπορείτε να διαβάσετε εδώ) εκφράζοντας τον έντονο προβληματισμό της για το περιεχόμενο του πιο πάνω εκπαιδευτικού υλικού. Σύμφωνα με την κα Κουρσουμπά: "τα παιδιά έχουν δικαίωμα να έχουν πρόσβαση σε μια πολύπλευρη και εύκολα κατανοητή πληροφόρηση αναφορικά με τα σεξουαλικά και αναπαραγωγικά θέματα που θα τους επιτρέπει να νιώθουν άνετα με τον εαυτό τους, το σώμα τους και την σεξουαλικότητά τους". Η Επίτροπος τονίζει, επίσης, ότι οι δραστηριότητες που βρίσκονται στο εν λόγω υλικό είναι πιθανό να οδηγήσουν τα παιδιά σε επιλογές βάσει ενοχών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σύνδεσμος Βιολόγων έκανε δηλώσεις χαρακτηρίζοντας το υλικό πολύ καλό και παροτρύνοντάς μας να μην το βλέπουμε αποσπασματικά (δείτε το εδώ). Αυτογκόλ αυτού του είδους δίνουν όπλα στους ανταγωνιστές του κλάδου αγαπητοί συνάδελφοι του Συνδέσμου. Μετά θα φέρει ο φούρνος την πυρράν.
Πολύ ωραίο και απολαυστικό όπως πάντα είναι και το άρθρο της συμπαθούς Ρένας Χόπλαρου της οποίας δηλώνω φαν. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. Θα παραθέσω μόνο ένα μικρό κομμάτι με το οποίο θα κλείσω αυτή την "στου κουφού την πόρτα" ανάρτηση.
"Σε ποια πραγματικότητα ζουν οι συγγραφείς; Σε μια πραγματικότητα χωρίς διαζύγια; Μόνο με ευτυχείς ετερόφυλους που κάνουν χαρούμενοι σεξ; Πριν τη σεξουαλική χειραφέτηση των γυναικών (και των αντρών); Σε μια πραγματικότητα που παραπέμπει στις μικροαστικές αξίες της δεκαετίας του ’50; Στην μπουσική Αμερική; Στη βικτωριανή Αγγλία; Στο ηθικοπλαστικό σύμπαν της Χούντας του ‘73; Στο χομεϊνισμό;"
Σίγουρα δεν είναι ακριβώς όπως τα παρουσιάζουν αλλά εν μέρει έχουν κάποιο δίκιο. Ο Χριστός είπε ότι η μοιχεία και η πορνεία είναι αμαρτία. Από τη στιγμή που οι περισσότεροι σήμερα που κάνουν σεξ εκτός γάμου χρησιμοποιούν προφυλακτικά (χωρίς να λέω ότι οι έγγαμοι δε χρησιμοποιούν), δείχνει ότι ο μόνος λόγος που κάνουν σεξ είναι για τη δική τους ικανοποίηση, για ικανοποίηση του εγωισμού τους. Σίγουρα υπάρχουν και ζευγάρια που δημιουργούν οικογένεια εκτός γάμου και απλά επιλέγουν να αρνηθούν την Εκκλησία. Δικαίωμά τους και δεν τους κατακρίνω. Όμως αυτή η ανεξέλγκτη έξαρση της σεξουαλικής ζωής των ανθρώπων έχει αδιαμφισβήτητα εγωιστικά κίνητρα. Τα "στιγμιαία" και "ατομική" δεν τα συζητώ. Αυτά είναι λεπτομέρειες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως πιστεύω ότι αυτή η ενότητα σίγουρα θα μπορούσε να γίνεται με τη συνεργασία του καθηγητή των Θρησκευτικών. Επίσης, δεν πιστεύω ότι τα παιδιά είναι ώριμα από την Α' Γυμνασίου να κατανοήσουν και να αποδεχτούν τέτοιες έννοιες. Περίπου στο μέσο της Β' Γυμνασίου θα ήταν καλύτερα. Ακόμα καλύτερη θα ήταν μια σταδιακή ένταξη στο θέμα, από τάξη σε τάξη, διότι σίγουρα αλλιώς σκέφτονται οι μαθητές Β' Γυμνασίου και αλλιώς αυτοί της Γ' Λυκείου.
Όσον αφορά το άρθρο της Ρένας Χόπλαρου δεν καταλαβαίνω γιατί βιάστηκε τόσο πολύ να εμπλέξει κομματικές σκοπιμότητες και γιατί πρέπει να βάζουμε σε όλα ταμπέλες: "Συντηρητικό", "Προδευτικό". Μόνο οι καινούργεις απόψεις είναι οι σωστές; Οι αξίες του Χριστιανσιμού είναι παναθρώπινες και διαχρονικές, άσχετα αν τις εκμεταλλευόταν η εκάστοτε εξουσία για να ασκεί έλεγχο ή αν οι κοινωνίες τις έχουν παρεξηγήσει. Και ας μη βιαζόμαστε να υιοθετούμε όλες τις αξίες της "Δύσης", γιατί στη "Δύση" σκοπός της ζωής του ανθρώπου είναι ευδαιμονία, ενώ στο Χριστιανικό ("Ανατολικό") κόσμο, η αγάπη και η ανιδιοτέλεια είναι οι ύψιστες αξίες. Μέσα από αυτό το φακό, θα δούμε ότι πολλά πράγματα έπρεπε να είναι διαφορετικά σε όλους τους τομείς της ζωής μας.
Αγαπητέ RandomUser, σε ευχαριστώ που διάβασες την ανάρτησή μου και που άφησες το σχόλιό σου. Επίτρεψέ μου, όμως, να σχολιάσω με τη σειρά μου ότι δύο άνθρωποι που κάνουν σεξ προσφέρουν ικανοποίηση και στον εαυτό τους αλλά και στον ερωτικό/ή τους σύντροφο. Άρα δεν υφίσταται θέμα προσωπικής και μόνον ικανοποίησης. Διαφωνώ με την άποψη ότι η σεξουαλική επαφή εκτός γάμου είναι καταδικαστέα αλλά συμφωνώ μαζί σου ότι είναι θέμα του μαθήματος της Θρησκειολογίας (που σύμφωνα με την άποψή μου θα έπρεπε να είχε ήδη αντικαταστήσει το μάθημα των Θρησκευτικών).
ΔιαγραφήΌσον αφορά την απουσία ωριμότητας των μαθητών και μαθητριών στην Α' Γυμνασίου, υπάρχουν μελέτες που καταδεικνύουν το αντίθετο.
Ακόμα, η αγάπη και ανιδιοτέλεια δεν είναι χριστιανικές αξίες αφού εμφανίζονται στην ιστορία πολύ πιο πριν από τον Χριστιανισμό. Παρόλα αυτά, συμφωνώ ότι είναι διαχρονικές.
Όσον αφορά τις ταμπέλες "προοδευτικό" και "συντηρητικό" της Ρένας Χόπλαρου καταφεύγω (πού αλλού;) στον Μπαμπινιώτη.
Προοδευτικός: ... αυτός που προχωρεί, που εξελίσσεται σταδιακά ...
Συντηρητικός: ... αυτός που συντελεί στη διαφύλαξη ενός πράγματος στην αρχική του μορφή ... αυτός που δεν ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, που δεν αγαπά ή δεν τολμά τις μεγάλες αλλαγές.
Εκεί που φυλλομετρούσα τον Μπαμπινιώτη έπεσα πάνω στον ορισμό του προσηλυτισμού για κάποιο λόγο.
Προσηλυτισμός: ... η προπαγανδιστική προσπάθεια επηρεασμού των αντιλήψεων (πολιτικών, ιδεολογικών, φιλοσοφικών κ.λπ.) κάποιου και προσεταιρισμού του ως ομοιδεάτη ή οπαδού.
Όσον αφορά τον πιο πάνω ορισμό περί προσηλυτισμού του καθηγητή Μπαμπινιώτη θα ήθελα να προσθέσω ότι αν ο προσηλυτισμός αρχίζει από την παιδική ηλικία (βλέπε σχολείο) υπάρχει κίνδυνος να θεωρηθεί ως παιδική ψυχολογική κακοποίηση.
Τι έγινε ρε παιδιά! Έφυγα 10 χρόνια τζαι εγινεν η Κύπρος Αμερική! Μονον οι μαλάκες οι Αμερικάνοι βάζουν "πουριτανισμούς και ηθικολογίες" στη Βιολογία.
ΑπάντησηΔιαγραφήThis kind of shit disgusts me. As a scientist, as a biologist and as a thinking person. We need to train children to think for themselves. Not think for them! It's as ridiculous in Cyprus as it is here. Probably more so, as a small social circle that is becoming increasingly swallowed in a larger world.